Lifestream studio Perfect Light

En toen was er ineens corona. Het ‘sociale en openbare’ leven zoals we dat kennen was ineens weg. Niet meer spontaan ergens een kopje koffie drinken en al helemaal geen feestjes meer. Afstand houden en zo min mogelijk contactmomenten met anderen, boetes, het wordt er allemaal niet leuker van. De impact naast de ziekte op zich, is heftig. Niet alleen privé maar voor velen ook zakelijk.

Ook voor Perfect Light is het een pittige tijd. Als leverancier in licht- en geluidstechniek, podia, pleinoverkappingen, standbouw en  AV-techniek zagen we onze agenda in een dag tijd van lekker vol naar angstaanjagend leeg gaan. Je staat erbij en kijkt ernaar, maanden en jaren werk glipt als los zand door je vingers.

Het roer moest om en Perfect Light zou Perfect Light niet zijn als we niet de kansen grijpen die we zien en daar enthousiast op inspelen..

In plaats van overkappingen bouwen op feestpleinen, plaatsen we ze nu bij sportscholen zodat de leden heerlijk buiten, droog en uit de zon, kunnen sporten. En met een paar winddichte zijwanden er in creëer je snel tijdelijk extra kantine-ruimte zoals bij tennisvereniging LLTV en voetbalvereniging DVOL. Wat later bouwden we ook drive-thru corona-teststraten van deze pleinoverkappingen zoals naast Brasserie 1910. Mensen kunnen veilig in hun eigen auto blijven zitten terwijl de testen worden afgenomen. Geen onnodig heen en weer geloop en dus minder risico op besmetting.

Samen met één van onze partners zijn we hier in gedoken en hebben er een aparte website voor gemaakt:

Ook werden we met z’n allen de ‘online wereld’ in geknald. Of je nou wilde of niet, je ontkwam er niet meer aan. Uitvaarten, diplomeringen, afscheid bij pensionering en onderwijs, voorbeelden genoeg. Als je toch nog deel uit wil maken van de wereld om je heen is ‘online’ het magische woord.

Ook daar zagen we kansen en investeerden in goede apparatuur en een stabiel platform. Met de insteek om het ook betaalbaar te houden voor onze relaties, zijn we begonnen met het livestreamen van uitvaarten, diploma-uitreikingen, symposia etc. In onze hal hebben we een studio ingericht, compleet met alle techniek er al in (plug&play) vanwaar we nu dus ook live kunnen uitzenden. Onze website werd aangepast en de Goedheiligman heeft de kinderen van Lent 3 avonden live via Facebook toegesproken vanuit onze studio. Hoe leuk is dat? Vervolgens kwam de aanvraag om een crowdfunding bingo te streamen. Ontzettend leuk om te doen èn de ondernemer heeft een behoorlijk bedrag ingezameld om zijn bar door deze tijd heen te slepen. Win-win!

Ook  Jos Bouwmeister en Charles Meijers van onze ondernemersvereniging vroegen ons om mee te denken om in deze tijden van afstand houden. Hoe geef je de leden online tóch het gevoel van verbinding en hoe maken we er wat leuks en gezelligs van? Vervolgens hebben we een concept bedacht met één van onze relaties. Dat werd de online bingo met Frans Flamingo waarvan jullie de eer hadden om met de eerste editie mee te doen. Een promo-filmpje wordt gemaakt en de eerste boekingen staan al in onze agenda. Plannen voor nog een gezellig concept zijn in ontwikkeling!

Weten wat we nog meer voor je kunnen doen met streamen? klik hier voor meer info.

Al voordat corona om de hoek kwam, waren we naast de verhuur ook steeds meer bezig met vaste installaties van licht-, geluid- en beeldtechniek. Dit soort projecten vinden we ook erg interessant en komen meer en meer op ons pad.  De aula in de nieuwbouw van het Citadelcollege is hier een mooi voorbeeld van. Een goed geluidssysteem, passend bij de ruimte, een beamer met beamerscherm en genoeg showverlichting om een gaaf schoolfeest te kunnen houden. Erg handig èn leuk om hier al in de ontwerpfase bij betrokken te zijn.

Maar ook het online vergaderen bij een bouwgroep hebben we een upgrade gegeven. Door middel van geavanceerde camera- en audiotechniek wordt automatisch ingezoomd op de spreker waardoor verbale en non-verbale communicatie veel beter wordt overgebracht. Storend achtergrondgeluid (zoals ritselend papier) wordt weggefilterd en automatisch geblokkeerd. Resultaat is een vergadering waarbij je veel meer het gevoel hebt fysiek bij elkaar aanwezig te zijn èn een veel prettiger geluid wat zorgt voor meer rust en minder afleiding bij de deelnemers.

Corona heeft ons zakelijk gezien erg hard geraakt maar onze ondernemers-mind houdt ons op de been. We zijn positief ingesteld en vinden het leuk om terug te horen dat we dat ook uitstralen. Van ons netwerk ontvangen we veel lieve reacties, medeleven en tips, er wordt meegedacht en geholpen. Dit is hartverwarmend en doet ons ontzettend veel goed. Onze dank is groot.

We hopen jullie weer snel bij een bijeenkomst ècht te zien en bij te praten. In de tussentijd staat de koffie bij Perfect Light coronaproof voor je klaar. Tot gauw!