Subsidieregeling coronagevolgen kleine ondernemers gemeente Overbetuwe 2022

Gemeente Overbetuwe heeft voor haar ondernemers een subsidie van €500 beschikbaar gesteld. Voorwaarde is dat je als onderneming financiële schade hebt opgelopen in de coronaperiode. Het gaat om een totaalsteun van €500 uit een pot van €40.000. Er is dus ruimte voor 80 ondernemers uit de gemeente.

De subsidie die de Gemeente Overbetuwe beschikbaar stelt is op basis van maximaal 90% van het totaalbedrag. Dus om de volledige €500 te benutten, moet je minimaal €555,56 ex BTW uitbesteden. Het BTW deel schiet je ook zelf voor.

Rekenvoorbeeld

Stel dat je in het kader van de digitalisering jouw website wilt optimaliseren voor zoekmachines als Google en Bing om zo meer omzet te genereren. Dan kan het zo zijn dat dit jouw opdracht offerte wordt:

€297,00 Website versnelling*
€399,00 Zoekwoordenonderzoek*
———-
€696,00 Factuurtotaal ex BTW
€842,16 Factuurtotaal incl. BTW

€500,00 Subsidie gemeente Overbetuwe ex BTW
€146,16 Terug te vorderen BTW
€196,00 Uiteindelijke eigen bijdrage ex BTW

* Op basis van standaardtarieven WebsiteNazorg.nl

De subsidie is inzetbaar voor

• ontwikkeling van het bedrijf;
  • heroriëntatie bedrijf;
  • specifieke bedrijfsprocessen (boekhouding, financiën, HR, strategie etc);
  • digitalisering van bedrijfsprocessen;
  • juridische ondersteuning;
  • bijscholing op het gebied van de activiteiten van de MKB-onderneming;

Subsidiabel zijn alleen de kosten van professionele hulp en begeleiding die in verband met de in het eerste lid genoemde activiteiten worden gemaakt. De specifieke informatie is te vinden op https://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR678522/1

Leden waar je de subsidie kunt besteden

Ben jij lid van de vereniging en wil je ook op deze lijst? Mail dan naar info@ondernemersverenigingwaalsprong.nl zodat we jouw bedrijf kunnen toevoegen.