De digitaliseringsvouchers komen er weer aan en worden strenger

Een nieuwe website, eindelijk met de boekhouding de cloud in, het kan weer met de subsidie van Sm@rt-Together. Bovendien is er geen verplichting dat jouw digitaliseringsleverancier vooraf geaccrediteerd moet zijn voor het programma, zolang deze maar in de deelnemende gemeenten zit van de regio Arnhem-Nijmegen. Daar vallen vanzelfsprekend Nijmegen, Lingewaard, Overbetuwe en Arnhem ook onder.

Belangrijk om te weten, het maximale bedrag dat je krijgt is €2.000 op basis van maximaal 50% van het uitgegeven bedrag. Uitgesloten van subsidie zijn internet kosten, trainingen, workshops en aanschaf van hardware. Bovendien moet het hele project 1 november 2023 al afgerond zijn. Met name dat laatste kan spannend zijn.

Deze vouchers zijn nu al een aantal keer beschikbaar gesteld. Arjan Olsder deelt dan ook zijn ervaringen met betrekking tot vorige aanvragen.

“Wat opvalt aan de nieuwe ronde, is de korte deadline waarin de uitvoering plaats moet vinden. Tussen de aanvraag en het resultaat van de uitvoering zit krap twee maanden. Daarmee zijn marketingtrajecten vrijwel uitgesloten omdat het resultaat eigenlijk niet meetbaar is. Bovendien is het zo dat je op 4 september de aanvraag doet en in de praktijk is er een relatief lange periode van onzekerheid bij ondernemers of de aanvraag zal passeren. Die periode gaat ook nog van de uitvoering af.”

Wat adviseert Arjan ondernemers die deze aanvraag willen indienen?

“Zoals ik net al aangaf, zet vooral niet in op inhoudelijke SEO (zoekmachine optimalisatie) trajecten, maar zaken die direct meetbaar resultaat opleveren. Dat kan overigens wel op SEO vlak als je denkt aan het versnellen van de website, wat een positief effect heeft op niet alleen jouw zoekmachine optimalisatie, maar ook op de conversiegraad van de website. Of zet in op nieuwe functionaliteit, betere beveiliging of andere wensen die vlot uitvoerbaar zijn. Je kunt ook denken aan het neerzetten van een AI voor klantenondersteuning. Iets waar we bij WebsiteNazorg.nl inmiddels ook erg druk mee zijn.”

Je kunt de digitaliseringsvoucher voor het werk van meerdere leden van de vereniging aanvragen. Naast WebsiteNazorg.nl als website bouwers, hebben we ook de software makers van Bisit / Eppix in onze vereniging.

Alle informatie staat op https://smarttogether-arnhemnijmegen.nl/voorwaarden-procedure/