Terugblik kleiduiven schieten

Op 17 september hadden we ons jaarlijkse “uitstapje”. We kijken weer terug op een geslaagde dag. Om 13.30 uur zijn we vanaf Restaurant Zijdewinde per bus vertrokken naar ‘’de But’’ om te gaan kleiduif schieten. Hier aangekomen is de groep verdeeld in 2 teams. De teams werden meegenomen naar een schietveld, en na een korte instructie konden onze leden hun talenten laten zien.

Er werd rustig begonnen, en de uitdagingen werden steeds groter. Hierbij hebben we gemerkt dat het schieten bij de heren binnen onze club de mannelijkheid goed heeft aangewakkerd. Na een korte pauze met een hapje en drankje werden de teams weer meegenomen voor de laatste ronde. In het eerste team is Geert Disveld als beste schutter uit de bus gekomen en bij het andere team was dit Ron van Eeuwijk. Na nog een drankje te hebben genuttigd na afloop van de laatste schietronde hebben de winnaars een certificaat in ontvangst genomen en zijn we per bus terug gekeerd naar Restaurant Zijdewinde.

Hier zijn nog een aantal leden aangehaakt en zijn we culinair verwend door het team van Zijdewinde. Van een tompouce met oosters vlees, heerlijke kleine hapjes op tafel, een uitgebreid buffet, tot een taartje met appel en gerookt spek, tijdens deze avond werd er lekker gegeten en is er flink genetwerkt.