Proost!

Op woensdag 19 september hebben we met een aantal leden een bezoek gebracht aan de Hertog Jan brouwerij. Aan het begin van de middag zijn we per bus vertrokken vanaf restaurant Zijdewinde naar de brouwerij in Arcen, waar we welkom werden geheten door de gastheer.

Deze startte de rondleiding met een bekertje vol……water, een van de basis ingrediënten van bier, wat ze zelf uit de grond pompen. Na een informatieve rondleiding waarin er gepassioneerd over het brouwproces werd verteld, kon er uiteraard ook het een en ander zelf getapt en geproefd worden. Aansluitend aan de rondleiding zijn we bij het naastgelegen café voorzien van een drankje en een hapje.

Aan het eind van de middag heeft de bus weer koers gezet richting restaurant Zijdewinde om daar te genieten van een borrel en  een goed verzorgde barbecue.

We hebben een zeer geslaagde middag en avond gehad, waarvoor we ook graag Michiel Haukes van Café Eten en Drinken bedanken, die het uitje mede mogelijk heeft gemaakt.