De kippenkar van Landwinkel De Woerdt

Adopteer een kip!

Dit voorjaar start Landwinkel De Woerdt met een mobiele kippenkar, hiermee voorzien we u jaarrond van verse eieren van eigen kippen! Voor ons een stap richting het sluiten van kringlopen op ons bedrijf. Wilt u verzekerd zijn van een heerlijke eieren van onze eigen kippen? Dat kan met adopteer een kip!

Hoe werkt de kippenkar?
Onze kippen zijn altijd vrij om naar buiten te gaan waar ze lekker in het gras en de boomgaard kunnen scharrelen. De kippenkar is voorzien van automatische deuren die ’s ochtends open gaan en ’s avonds heel langzaam dichtgaan. In de nacht slapen de kippen op stok in de geïsoleerde kar en kunnen ze niet gestoord worden door bijvoorbeeld vossen. In de kar is bovendien volop eten en water te vinden.

Hoe gaat de verzorging?
Wij verzorgen de kippen samen met Zorgboerderij de Groote Locht en Gidding Buitenzorg. Dagelijks controleert één van ons de gezondheid van de kippen en halen we eieren uit. Ook zorgen we dat er voldoende brokken, water en ander voer is. De basis voor de brokken is tarwe, geteeld in Bemmel door Twan Houterman van De Groote Locht. Daarnaast voeren we de kippen rest fruit en groenten afkomstig uit onze Landwinkel. Kortom, een prachtig voorbeeld van lokale en sociale kringlooplandbouw.

Hoe werkt het abonnement?
U krijgt van ons een pasje/kaart waar het aantal eieren op staat, wat u op jaarbasis voor het abonnement krijgt. Dat zijn er 10 per week, dus jaarlijks gaat het om 520 eieren. U kunt maximaal twee doosjes per week afhalen. Dit doen wij om te voorkomen dat we andere abonnementhouders nee moeten verkopen. Het abonnement geldt voor onbepaalde tijd en wordt na afloop niet automatisch verlengd. Dus is 10 eieren per week voor u te veel? Dan kun u bijvoorbeeld iedere twee weken uw eieren afnemen, de looptijd van het abbonement is dan 2 jaar. U kunt iedere week bij ons terecht om uw eieren op te halen. Via het abonnement krijgt u ongeveer 10% korting op de normale prijs.

Aanmelden
Zeker zijn van uw eieren? Meld u dan nu aan via de website. Wilt u een ei abonnement cadeau doen? Dat kan ook.

In onze kippenkar kunnen wij ongeveer 250 kippen kwijt, de abonnementen zijn daarom beperkt uitgeefbaar. We streven naar een optimale balans tussen vraag en aanbod. Naast de abonnementen zijn de eieren ook los in de winkel te verkrijgen. Daarvoor geldt wel, zolang de voorraad strekt! Indien we niet kunnen leveren hebben we regionale vrije uitloop eieren als alternatief. En als de vraag toeneemt kijken we naar de mogelijkheid om een tweede kar aan te schaffen.